8 linképítési technika, ami még mindig eredményes

A Google keresőmotorja már az elindulásakor hasonlóan rangsorolta a weboldalakat, mint ahogy a tudományos életben szokás. Vagyis annál értékesebb és hasznosabb egy weboldal a felhasználók számára, minél többen hivatkoznak rá, vagy a tartalmának egy részére. Lényegében az alapján becsülték meg egy weboldal „értékét”, minél többen hivatkoztak rá, minél több link mutatott az adott weboldalra.

Ezt az elméletet ültették át a Google algoritmusába, PageRank néven. A PageRank egy 0 és 10 közötti skálán jelezte, a weboldalakra mutató linkek mennyiségét és minőségét. A PageRank pontozási rendszer hivatalosan 2016-ban megszűnt, azonban a keresési algoritmusnak még mindig fontos részét képezik a weboldalakra mutató linkek.

Hogyan lehet sikeres linképítési stratégiád?

A legfontosabb, hogy tevékenységi területeden folyamatosan minőségi tartalmakat állíts elő és tegyél közzé, mivel minden linképítési stratégia alapja: az eredi, hasznos és releváns tartalom. Cikkünkben bemutatunk 8 linképítési technikát, melyekkel 2019-ben is eredményes lehetsz.

1. A tartalom újrahasznosítása

Minőségi tartalmat időigényes előállítani, ezért a már meglévő tartalmat megéri több, más és más formában és csatornán közzétenni. Egyetlen jól megírt cikkből akár több tucat hasznos dolog hozható létre.

Például egy blogbejegyzésből készíthetsz:

  • prezentációt
  • infografikát
  • magyarázó videót
  • podcastot
  • stb

Ezután az eredeti cikkből létrehozott különféle formátumú tartalmakat, különböző csatornákon (például közösségi médiában, videómegosztó oldalakon, prezentáció megosztó hálózatokban) közzéteszed és minden újdonság az eredeti cikkhez vezet vissza.

8 linképítési technika

2. Felhőkarcoló technika

Tapasztalataink alapján a felhőkarcoló technika akkor működik, ha kimondottan nehéz, magas találati számmal rendelkező kulcsszavakra szeretnél előrébb kerülni a keresőkben. Ilyen esetben végig szoktuk nézni az első 10-20 vagy akár 30 találatot és arra törekszünk, hogy a legjobb cikkek tartalma alapján egy még jobbat, még kimerítőbbet és hosszabbat készítsünk. A Google első helyezett cikkek átlagos hossza 12.000 karakter fölött van, de vannak olyan területek, ahol nem ritkák a 30e-40e karakter hosszú cikk is, ezért mindenképpen javasolt hosszabb tartalom megírásában gondolkodni.

Ez azonban még nem elég a sikerhez, a tartalmat láthatóvá is kell tenni, hogy minél többen hivatkozzanak rá, ezért különböző online csatornákon promotálni is kell, például az első pontban leírt módszerrel.

3. Linkcsere hibás linkek segítségével (Broken Link Building)

Azt nem szükséges részletezni, hogy egy weboldal felhasználói élménye (UX) hogyan képes befolyásolni az oldalon végrehajtott konverziók számát. A pozitív felhasználói élmény megteremtésében pedig fontos szerepet játszik, hogy egy weboldalon minden hivatkozás tökéletesen működjön, ne legyenek hibás linkek. Ráadásul a Google keresési és találati oldalán elért helyezésre is negatívan hat, amennyiben egy weboldal hibás linkeket tartalmaz.

Az úgynevezett „Broken Link” linképítési technika azon alapul, hogy ha segítséget nyújtunk valakinek, jelen esetben egy weboldalnak, akkor az viszonozni fogja a szívességet, például egy viszontlink (backlink) formájában.

A módszer egyszerű: keressük fel azokat a weboldalakat, melyekről külső hivatkozásokat szeretnénk kapni a saját weboldalunkra, és keressünk az oldalukon hibás linkeket, például a Deepcrawl segítségével. Amennyiben találtunk, nézzük meg, hogy rendelkezünk-e olyan tartalommal, amely beleilleszkedik a hibás linket tartalmazó oldalba. Ha igen, akkor lépjünk kapcsolatba a weboldal üzemeltetőjével, és tájékoztassuk a meglévő hibás linkről, és egyben javasoljuk is saját linkünket mellyel ki tudja azt javítani.

Elsőre furcsának tűnhet ez a módszer, viszont hatásos.

8 linképítési technika

4. „Segítő kéz” módszer

Ez a metódus, hasonlóan az előző pontban említettel, a kölcsönösség elvén alapul, vagyis hogy ha segítünk egy partnerünknek, akkor azt valamilyen formában viszonozni fogja.

Hogyan működik?

  • Kutasd fel és keresd meg azokat a weboldalakat, melyek tevékenysége hasonlít a tiédhez és úgy véled a tartalmaid a segítségére lehetnek, közösen növelni tudjátok mindkettőtök láthatóságát és látogatottságát
  • Határozd meg azokat a területeket, amiben a segítségére lehetnél (például elavult szakmai tartalom a weboldalán)
  • Tájékoztasd őket, hogy melyek ezek a tartalmak
  • Tegyél javaslatot arra, mely általad írt tartalommal tudják az elavult részeket naprakésszé tenni

8 linképítési technika

5. Vendégblogolás

A vendégblogolás neve egyértelműen jelzi, hogy mit is takar. Lényege, hogy ahelyett, hogy a saját weboldaladon tennéd közzé cikkedet, egy partnered weboldalán jeleníted meg azt. Ehhez természetesen alapvetően szükséges, az egyedi és magas minőségű tartalom; melynek segítségével a felhasználók szemében egyértelműen a téma szakértőjévé válsz.

A következő szempontokat mindig tartsd be, amikor nem a saját weboldaladon teszel közzé tartalmat:

  • Csak olyan weboldalakkal működj együtt, melyek kapcsolódnak a sajátodhoz
  • Ügyelj arra, hogy a sajátodhoz hasonló minőségű tartalmakat jelenítsen meg az adott weboldal
  • A cél az, hogy az oldaladra mutató linkek szerves részét képezzék magának a bejegyzésnek

8 linképítési technika

6. Blog aggregátor oldalak és linkgyűjtemények használata

A blog aggregátorok és linkgyűjtemények olyan oldalak, melyek a különböző iparágak blogjait és annak tartalmait gyűjtik össze és teszik elérhetővé egy helyről. Bár már nem annyira hatékony a használatuk, mint akár 1-2 évvel ezelőtt, azonban még mindig jól látható és hasznos forgalmat generálnak.

A linkgyűjtemények is haladnak a korral, már nem kizárólag egy weboldalt jelentenek, ahol felsorolják az adott témába vágó cikkeket és weboldalakat. A legtöbb linkgyűjtemény rendszeresen küld ki hírlevelet, az adott téma iránt érdeklődőknek, és ezekbe a hírlevelekbe ajánlásként bekerülnek a legjobb cikkek. Érdemes tehát magas színvonalú tartalmakat előállítani, hogy bekerüljünk egy hírlevélbe, ami sokszor több tízezer érdeklődő felhasználóhoz jutnak el.

Fontos, hogy csak olyan oldalakon tedd közzé a webhelyedet és cikkeidet, melyek megfelelnek a Google előírásainak, ezáltal nem fogják negatívan befolyásolni a keresési és tartalmi oldalon elfoglalt helyezésedet. Magyarországon ilyen megbízható aggregátor oldal például a lap.hu.

8 linképítési technika

7. Linképítés képekkel és grafikákkal

Amennyiben a weboldaladon egyedi képeket, grafikákat és infografikákat használsz, nagy a valószínűsége, sok olyan weboldal lesz, amely ezeket az engedélyed nélkül hasznosítja. Ezt az előnyödre fordítva, rengeted bejövő linket szerezhetsz a weboldalad számára.

Nem kell mást tenned, mint a Google képkeresőjével magára a képeidre rákeresni. A Google megtalálja azokat a weboldalakat, melyeken a képeidet és grafikáidat, vagy azoknak valamilyen változatát használják. Keresd fel ezeket a weboldalakat, és jelezd feléjük, hogy továbbra is használhatják a tartalmadat abban az esetben, amennyiben a szerzőt, vagyis téged a weboldaladra mutató linkkel feltüntetnek a képek forrásaként.

8 linképítési technika

8. Linképítés infografikákkal

Napjainkban az infografikák az aranykorukat élik, hiszen könnyen emészthető formában nyújtanak hasznos információkat a felhasználóknak. A cikk 1. pontjában említett tartalom újrahasznosítási technikát használva, készíts minél több a cikkeidhez tartozó infografikát. Akár egy cikkhez többet is!

Mik az infografikák legfőbb jellemzői?

  • Egy témára fókuszálnak
  • Tényeket és adatokat tartalmaznak
  • A legfontosabb tények és adatok kiemelve jelennek meg

Miután elkészítetted őket, minél több csatornán (közösségi média, infografikákat összegyűjtő oldalak) tedd őket közzé például a következő módon: „Ha többet szeretnél megtudni, keresd fel a „Link” weboldalt”.

Lassan, de biztosan tapasztalni fogod, hogy egyre több organikus forgalom irányul a weboldaladra ezekről a csatornákról.

8 linképítési technika

Összefoglalás

A linképítés folyamata évről évre egyre nehezebbé és bonyolultabbá válik, azonban a cikkben bemutatott technikák még mindig működnek és semmi jel nem mutat arra, hogy eltűnne a linképítésben rejlő potenciál. A tartalommarketing napjainkban már minden iparágban szükséges és hasznos eszközzé vált, mely segítségével bővíteni lehet az ügyfélkörünket. Érdemes minden ehhez kapcsolódó lehetőséget kihasználni.

Tagged on: