„Dióhéjban” a keresőmarketingről

A keresőmarketing vagy, ahogy sokan ismerik a SEM (angolul: Search Engine Marketing), az internet marketingnek egy elképesztően gyorsan fejlődő ágazata, amely nagyon ismert fogalom lett a weboldalakkal, a marketinggel foglalkozók körében. Azok a személyek, akik valamilyen információhoz szeretnének hozzájutni az internet jóvoltából, naponta többször használják valamelyik kereső (többnyire a Google-t) egyikét, aminek a segítségével (megadva egy kereső kifejezést) rátalálhatnak a témával foglalkozó weboldalra.

Lényegében egy weboldalnak, ebből az online keresőkből, keresésekből származó „látogatószerzését” nevezzük keresőmarketingnek. Egyszerűbben: a keresőmarketing a világhálón megtalálható keresésekhez kapcsolódó olyan tevékenység, amely egy adott weboldal látogatottságának növelését hivatott segíteni, fokozni.

Nyugaton a nagyobb cégek rengeteg pénzt fektettek a keresőmarketingbe, hiszen folyamatosan tapasztalták ennek hasznosságát és praktikusságát. Hazánkban főleg a kis- és középvállalatok, az egyéni vállalkozók élnek ezzel a lehetőséggel, (de már egyre több „multi” cég is felismerte az ebben rejlő potenciált) mivel ez a „módszer” sokkal hatékonyabb más hirdetésekhez képest és a költsége is megfizethető.

Magyarországon a leggyakrabban alkalmazott keresőmarketing eszköz a Google Adwords, amely kiváló módja a fizetett látogatószerzésnek. A Google kereső találati oldalain felül, jobb oldalt és alul, illetve a Google Adsense rendszerben résztvevő weboldalakon megjelenő Google Adwords hirdetésekkel növelhető a látogatók létszáma a weboldalakon. Ha hatékonyan és gyorsan szeretne látogatókat és vásárlókat a weboldalán, nem nagyon van ennél jobb megoldás.

Az évek során, a keresőmarketing területén óriási fejlődés volt tapasztalható, mivel számtalan olyan cég jelent meg, amely kimondottan a hirdetésekre „szakosodott”, azonban a szakemberek véleménye szerint, bár folyamatos a keresőoptimalizálás és a keresőmarketing fejlődése, nagy valószínűséggel az alapelvek megmaradnak a jövőben is.

Végezetül fontos pontosítani egy igen lényeges tudnivalót, éspedig, hogy a keresőoptimalizálás nem egyenlő a keresőmarketinggel, AZONBAN mindkettő a webes megjelenés (webáruház, weboldal) sikerének a „kulcsa”, amelyekre úgy érdemes tekintetni, mint egy hosszú távon megtérülő befektetésre!

Tagged on: