Linképítés a Pingvin 2 Után?

Sokan kérdezik, hogy a legújabb Google Pingvin 2.0 algoritmus frissítés után milyen linképítési módszer működik, illetve van-e értelme egyáltalán linket építeni. A válaszom az, hogy egyértelműen van értelme, hiszen még mindig a keresőoptimalizálás, azon belül pedig a linképítés az egyik legköltséghatékonyabb online marketing eszköz. A SEO a webshopok által is igen kedvelt és gyakran használt módszer, ahogy az az idei Nagy Webáruház Felmérésből is kiderült. Viszont az a módja a linképítésnek ami eddig működött, most már nem hatékony, sőt akár veszélyes is lehet. Ha valaki szeretné a linképítés erejét továbbra is kihasználni, annak nézőpontváltásra van szüksége.

A Google mindig is azt nyilatkozta, hogy számára a természetes linképítés az, ami elfogadható. A Pingvin 2 után ezt az elvárását most már szigorúan be is tartja. De mi is a természetes a keresőmotor számára? Azt már tudjuk, hogy nem szabad sitewide linkeket és túl sok kulcsszavas linket szereznünk például. De van egy tényező, ami felett sokan elsiklottak: az IDŐ. Mi a természetes linképülés folyamata az idő vonatkozásában?

Az Idő a Természetesség Fontos Eleme

A természetes linképülési folyamat általában az alábbi képlet szerint alakul. „A” webmester ír egy érdekes cikket, hasznos blogbejegyzést a honlapjára, esetleg meg is osztja barátaival, ismerőseivel. „B” és „C” webmester érdekesnek találja a cikket, ezért reagálnak rá honlapjukon, blogukban. Ezt olyan formában teszik, hogy írnak egy rövid szöveget, és hivatkoznak is „A” webmester bejegyzésére. Néhány napon belül tehát kapott is két linket a bejegyzés, aminek hatására a cikkben lévő kulcsszóra jó helyezést kap. Így mások is könnyebben megtalálják, és esetleg még többen hivatkoznak rá a következő hetekben, hónapokban.

A Google pontosan ezt a folyamatot szeretné látni az Ön honlapján is, és akkor fogja jó helyezésekkel díjazni. Ha viszont megáll a tartalom épülése vagy megáll a linképítés, az adott kulcsszóra szépen lassan kezd visszacsúszni az eddig jó helyen lévő bejegyzés. A mostani frissítés után és számos találati listát megvizsgálva tehát az alábbi következtetést vonhatjuk le:

Folyamatos Jó Helyezés = Folyamatos Munka

Sok esetben azért csúsztak lejjebb most az oldalak, mert a linkek épülése nem egyenletes, hanem kiugró tendenciát mutatott. Tehát sem az egyszerre sok link, sem a linképítés hirtelen abbahagyása nem előnyös. Sőt, az is baj, ha a tartalom publikálása és az arra való hivatkozás között túl sok idő telik el. Legjobb, ha az új tartalomra néhány napon, héten belül kerül ki link.

A Google most visszamenőleg vizsgálta nemcsak a linképítés, hanem a tartalomépítés történetét is. Ahol eleve kevés a tartalom, mint sok cég brossúra honlapján, annak a Panda dühével kell szembenéznie. A kevés oldalas honlapokat, melyek például szolgáltatásokat vagy csak egy-egy terméket árulnak, ki kell egészíteni egy szakmai bloggal, ha versenyben akarunk maradni.

Sokan azt a hibát követik el, hogy ugyan nagy honlapot, sok cikket készítenek, de egy idő után a tartalomépítés leáll. A Google az ilyen honlapokat egyre inkább halott weboldalaknak tekinti, és egyre rosszabb és rosszabb helyezésekkel díjazza. Webshopok esetében pedig gyakran a duplikált tartalom okoz gondot, főleg a gyártóktól átvett termékleírások. Webshopok esetében manapság már mindenképp egyedi termékleírásokat kell készíteni, és a kategória leírásokat is ki lehet egészíteni új tartalommal. Tehát kevés termék, szolgáltatás esetén egy blog elindítása, nagy webshop esetén pedig a kategória és termék aloldalak szöveggel való feltöltése célszerű.

Folyamatos Tartalomépítés + Folyamatos Linképítés = Folyamatosan Jó Helyezések


A Pingvin 2 után a siker záloga a fenti képlet. De mit is jelent ez pontosan? Minimum heti 1 új 1000-2000 karakteres egyedi tartalomnak kell felkerülnie a honlapjára. Ez lehet blogbejegyzés, cikk, illetve egy már meglévő aloldal kiegészítése. Elsősorban az új tartalomra érdemes építeni a linkeket a természetesség miatt. Mint korábban írtam, a Google a linképítés természetes folyamatát szeretné látni az Ön honlapján. Így a publikálás után 1 héten, pár napon belül legalább egy jó minőségű linkkel meg kell hivatkozni az új tartalmat. Amint látja, a jó helyezések elérése és megtartása folyamatos odafigyelést kíván.

Fontos az is, hogy a linkek főleg erős oldalakból, pr cikkekből, magas pagerankes blogokból származzanak. Mint előző bejegyzésemben is írtam, a Google ezzel a frissítéssel elvett a katalógusok erejéből. Viszont kiegészítésnek még mindig jó a katalógus link, hogy természetesebb legyen a linkhálózat. Hiszen az is feltűnő lenne, ha a honlapja mindig csak egy típusú, mindig csak nagyon erős oldalról kapna linket.

Most azon dolgozunk, hogy ezeknek a régi-új irányelveknek 100%-osan megfeleljünk, és átalakítsuk szolgáltatásainkat. Ha Ön úgy érzi, kész a szemléletváltásra, keressen meg, és beszéljünk a részletekről. Azonban látnia kell, hogy ezek az eredmények elkötelezettséggel járnak. Ez most az egyetlen módja, hogy folyamatosan jó helyezései legyenek, és sok látogatója, megrendelője legyen a lehető legolcsóbban, hosszútávon.

Szerző: Duli Gábor linkmarketing szakértő Segíthetek valamiben?