Néhány éve még csak találgatásokba bocsátkozhattunk a közösségi média szerepéről a SEO-ban, ma azonban jól tudjuk, hogy óriási szerep jut az internet e szeletének. Persze ezen a szakemberek egyáltalán nem lepődtek meg, ugyanis még az átlagember is logikusnak tartja, hogy ami sok megosztást szül, az nagy valószínűséggel ténylegesen hasznos tartalom, nem csak az emberek, hanem a Google számára is. A mai közösségi média csupán néhány nagy szereplőre oszlik, amelyek egytől-egyig nagy pozitívumokat hozhatnak SEO szempontjából, azonban egy feltörekvő új rendszert mindenképp ki kell emelnünk a többi közül. Ez nem más, mint a Google Plusz, amely mára már ott van a vezető közösségi oldalak között, s keresőoptimalizálási szempontból is igen jelentős tényező.
A kulcs persze ebben az esetben is a jól ismert „minőségi tartalom”, ami napjainkban mérföldkővé vált a SEO világában. A minőségi és egyedi tartalom ebben az esetben nem csak a keresőmotornak szól, hanem azon potenciális ügyfelek sokaságának, akik kedvelik és megosztják az adott tartalmat, ezzel is népszerűsítve az adott terméket, vagy szolgáltatást. Mindezek ellenére a „hagyományos” SEO-ról sem kell lemondanunk, sőt, nem is szabad, ugyanis a social media pillanatnyilag csak egy üde színfolt a kereső algoritmusában. A különféle weboldalak alapvető megítélése még manapság is nagyban függ a rájuk mutató minőségi linkek számától, s természetesen a weboldal optimális strukturális felépítésétől. Egyszóval ne vegyünk búcsút a hagyományos SEO világától, mert így a weboldalunk, szinte biztosan előnytelen pozícióba kényszerül majd! Emellett persze a Google Plusz-t se feledjük, mert sok meglepetést okozhat még a jövőben!