Linképítési módszerek, amelyek kiválóan működnek 2022-ben – ha jól csináljuk

A visszamutató link (backlink) egy adott weboldalról a saját webhelyünkre mutató linket jelent, mely nagyon fontos a webhelyünk népszerűségének (vagy fontosságának) meghatározásában a Google számára.

A Google a 2012-es Panda Spam Filter frissítést beépítette az alapalgoritmusba, amely valós időben működik. Ez azt jelenti, hogy a Google meg tudja állapítani, hogy a weboldalra visszamutató linkek értékes linkek-e vagy spam linkek.

Emiatt már szinte külön specializáció lett a keresőoptimalizálásban (Search Engine Optimization – SEO) a linképítés, hiszen ez óriási mértékben tudja azt befolyásolni, hogy hányadik helyen szerepel majd a keresőmotorok találati oldalain (Search Engine Result Pages – SERP) az adott webhely egy adott kulcsszóra.

A White Hat SEO (Fehér Kalapos SEO) stratégia központjában a felhasználói élmény javítása, fejlesztése áll a középpontban, hogy jobb helyezést érjen el egy weboldal a SERP-eken.

A Black Hat SEO (Fekete Kalapos SEO) stratégia szinte minden eleme a Google algoritmusának manipulálására támaszkodik, – azaz nem a felhasználók igényeit próbálja kielégíteni – hogy ez által érjen el egy webhely magasabb helyezést a SERP-eken.

A backlinkek egyben egyfajta rizikófaktort is jelentenek, hiszen ha nem a White Hat SEO linképítési alapelvek szerint halad a linképítési stratégia, hanem a Black Hat SEO módszerek alapján, akkor az negatívan befolyásolhatja egy weboldal szereplését a keresők találatai között. Annyira lejjebb kerülhet a Google találati oldalain, hogy a 30. oldalon sem látjuk majd a weboldalunkat.

Nem éri meg emiatt Black Hat SEO módszerekkel játszani, hiszen az hosszú távon termelésleállást is okozhat egy cégnél – ha nem tud értékesíteni a keresőben a webáruháza, mert nem találják meg a felhasználók.

Mivel a Google megerősítette, hogy a kiváló (értékes, érdekes, informatív, új dolgokkal teletűzdelt, egyedi, stb.) tartalom mellett továbbra is a backlinkek állnak az első helyen a rangsorolási tényezők között, így felértékelődött a linképítés szerepe a keresőoptimalizálásban.

Miért fontos a linképítés?

  • Mert a linkek a Google első számú rangsoroló tényezői között szerepelnek.
  • Mert a linkek alkotják magát a világhálót, ezek kötik össze az ott lévő webes tartalmakat.
  • Mert a linkek általában nagyszerű tartalomra mutatnak, amely megérdemli a jó helyezést a SERP-eken.
  • Mert a linkek egyfajta “erőt” adnak át; értsd: egy nagy látogatottságú weboldal erősnek számít, egy kevés felhasználóval rendelkező weboldal pedig gyengének.
  • Mert a linkek egyfajta bizalmat jelentenek, hiszen a linken lévő weboldal tartalma annyira jó / érdekes / releváns, hogy valaki úgy gondolta, hogy jó helye lesz egy cikkben, egy fórum- vagy blogbejegyzésben, hogy mások is megismerjék az ott lévő tartalmat.
  • Mert a Google megerősítette, hogy természetellenes lenne visszamutató linkek nélküli webhelyet találni.
  • Mert a Google linkeken keresztül fedezi fel a webhelyeket, linkek alapján navigál egy weboldalon, amikor rangsorolni próbálja az oldalt, azaz meg akarja ismerni a felépítését.

Mit mondanak a Google Minőségi Irányelvek?

“Bármely link, amely a PageRank vagy egy webhely Google keresési eredményei között való rangsorolásának manipulálására irányul, a linkrendszer részének tekinthető, és megsérti a Google webmesteri irányelveit. Ide tartozik minden olyan viselkedés, amely manipulálja a webhelyedre mutató linkeket vagy a webhelyedről kimenő linkeket.”

Rossz vs. jó linképítés

BLACK HAT LINKÉPÍTÉS 🤥 WHITE HAT LINKÉPÍTÉS 😃
A túlzott és nem releváns témájú linkcsere (Hivatkozz rám a weboldaladon, és én cserébe hivatkozom majd rád a weboldalamon.) barátok vagy partnerek között mindkét fél számára ellentétes hatást kelthet, azaz negatívan befolyásolhatja a weboldalak helyezését a SERP-eken. A linkcserének akkor van értelme, ha az releváns az adott témájú weboldallal, illetve logikus és hasznos a felhasználók számára.
Tipikus sales vagy marketing szövegekbe épített erőltetett linkek, ahol a szöveg értéktelen, illetve egyértelmű, hogy csak a benne lévő link (és kulcsszóra optimalizált linkszöveg) miatt került ki a tartalom. Sales vagy marketing szöveg, amely őszinteségen alapul – azaz valaki kipróbálta a terméket és most leírja a saját véleményét, és beleteszi a termék linkjét a tartalomba.
Nem releváns, elavult, szellemjárta webcímtárakban (linkgyűjtő oldalakra) elhelyezett linkek, amelyek nem tudnak semmilyen értéket (hasznot) felmutatni a felhasználók számára. Szakmai linkgyűjtő oldalakra kitett backlinkek, amelyek valóban használható információt nyújtanak a felhasználóknak, hiszen a linképítés lényege a relevancia.
Spam blog- és fórumbejegyzések, ahol egyértelmű, hogy a kommentelő csak a linket elhelyezni jött, nem pedig részt akar venni a diskurzusban. Fórum- és blogbejegyzések, ahol a kommentelő aktívan részt vesz a téma kibontásában, és egy adott pillanatban hasznosnak tartja, hogy megosszon a többi kommentelővel egy linket.

Linképítési tippek – kezdőknek

  • Kérj valakitől backlinket

Egyszerűbb ezt kapcsolatok nélkül mondani, mint csinálni. Nehéz egy kezdő vállalkozónak találnia egy olyan ismerőst, aki hasonló témájú weboldalt üzemeltet, hiszen ha nem releváns oldalról kérünk visszamutató linket, akkor annak nem sok értelme lesz.

De ha van ilyen ismerősünk, arra kérjük meg, hogy ne a weboldal aljára vagy az oldalsó sávba tegye ki a weboldalunk linkjét, hanem lehetőleg egy blogbejegyzésbe vagy valamilyen szöveges részbe, ami természetesebbnek tűnik. Kivétel, ha partnerek leszünk.

  • Nincs ismerős? Szerezz néhányat a neten!

Ha a fenti tanács nem jött be, van egy jó hírünk: a különféle releváns témájú fórumok, blogok alatti hozzászólások vagy akár a közösségi média oldalakon lévő csoportok.

Ezeken a felületeken számos üzleti partnerre vagy akár barátra is tehetünk szert, akiktől nemcsak tanácsokat kapunk, de akár segíthetnek a linképítési folyamatban.

  • Küldjünk ajándékot a netes celebeknek

Ez egy régi marketing praktika, amelynek az a lényege, hogy ajándékozunk egy terméket vagy szolgáltatást egy YouTubernek vagy egy bloggernek, és megkérjük, hogy cserébe készítsen a tapasztalatairól, véleményéről egy videót vagy blogbejegyzést, s tegye be a vállalat linkjét a videójába vagy a bejegyzésébe.

Arra azért figyeljünk, hogy olyan netes celebet válasszunk, akinek az eddigi írásai vagy videói hasonló témájúak, mint a cégünk terméke vagy szolgáltatása.

  • Készítsünk vállalati blogot

Itt nemcsak adott kulcsszavakra épülő semmitmondó rövid szövegeket értjük, hanem hosszú, szépen tagolt, jól átlátható, képekkel és ábrákkal teletűzdelt hasznos bejegyzéseket, amelyek annyira érdekesek, hogy a felhasználók már alig várják a következő bejegyzést.

Érdemes erre szánni egy kis energiát, hiszen egy profi vállalati blog nagyban tudja segíteni a webhely linképítési folyamatait.

Linképítési tippek – haladóknak

  • Számoljuk fel a 404-es backlinkeket

A 404-es hiba egy HTTP válaszkód, ami azt jelzi, hogy a kliens kapcsolatba tudott lépni a szerverrel, de a böngésző által kért állomány nem található. Ha “404 – Not Found” (Nem található) üzenetet látunk egy backlinken, akkor azt ha tudjuk, próbáljuk meg aktívvá tenni.

Vagy úgy, hogy újra elkészítjük a megszűnt oldal tartalmát ugyanezen a linken, vagy átirányítjuk a régi linket egy újra, amin az adott releváns tartalom található.

  • Változtassuk backlinkekké az említéseinket

Rengetegszer előfordul az, hogy egy weboldal készít egy hosszadalmas véleménycikket például 2022 legjobb kábel nélküli porszívóiról, leírja a porszívó linkjeit, de csak a szöveget, magát a linket nem teszi mögé. Ez egy link nélküli említés.

Ilyenkor érdemes felvenni a weboldallal a kapcsolatot e-mailben, és megkérni, hogy tegye be a linkünket a szövegbe, hogy kattintható legyen.

  • Építsünk ki egy követői tábort a közösségi média oldalakon

Érdemes kihasználni a közösségi média oldalakat, hiszen ott a legkönnyebb kialakítani egy felhasználói tábort vagy ügyfélkört. Ez hónapokig, évekig is eltarthat, viszont ha kreatív, egyedi, hasznos, vicces vagy meghökkentő dolgokat posztolunk rendszeresen, előbb-utóbb kialakul a céges profil körül egy követői tábor.

  • Szervezzünk nyereményjátékot a közösségi média oldalon

Az egyik legjobb módja a linképítésnek az, ha valaki ír egy őszinte, egyedi szöveget a neten, és a téma relevanciája miatt megemlíti a vállalatunkat, s a linkszövegre kattintva az olvasó eljuthat a weboldalunkra.

Ezt mi is meg tudjuk csinálni, hiszen csak arra kell kérni a közösségi média oldalon a követőinket, hogy írjanak nekünk egy 10.000 karakteres blogbejegyzést a saját blogukra, amely egy cipővállalat esetén például azt a címet kapja, hogy: “Miért szeretem a rikító színű cipőket?”

A nyertes kap egy rikító színű cipőt a legújabb kollekcióból és felkerül a blogbejegyzése a vállalati blogba. Gyakorlatilag bármi lehet a játékszabály, a lényeg az, hogy minél többen vegyenek részt a játékban, legyen lehetőleg szórakoztató, illetve a nyeremény arra ösztönözze a résztvevőket, hogy jó minőségű, hosszadalmas és részletekbe menő cikket írjanak, a vállalati linket elhelyezve valahol a szövegben.

Miért érdemes SEO-SEM ügynökségre bízni a linképítést?

A legtöbb vállalkozásnak nincs ideje 5-10 ezer karakteres cikkeket írnia, pláne nem rendszeresen, illetve a többség azt sem tudja, hogy mi fán teremnek a különféle linképítést segítő szoftverek (Link Juice Thief, Link Alerts, stb.).

Ezek nélkül viszont nagyon nehéz lesz a linképítés, hiszen az esetek többségében ez egy többemberes munka.

Egy ügynökségnél általában van egy szövegíró, aki csak a minőségi szövegek megírásáért felel. Van egy SEO szakember, aki figyeli a releváns kulcsszavakat, illetve igyekszik optimalizálni a weboldalt. Továbbá vannak azok az SEO-SEM szakemberek is, akik fenntartják a kapcsolatot a különféle nagy felhasználótáborral rendelkező weboldalak szerkesztőségeivel is. Valahogy kikerülnek a PR cikkek a nagyobb hírportálokra, onlie magazinokba vagy szakmai lapokba is…

Bátran vedd fel velünk a kapcsolatot, ha a linképítést inkább olyan szakemberekre bíznád, akiknek már több mint 10 év tapasztalat van a hátuk mögött.