Milyen az igazi PR cikk?

Sokan és sokféleképpen keverik a fogalmakat, ha olyan cikkekről van szó, amely a weboldalukat valamilyen formában támogatná. Jelen esetben a PR cikk valódi jelentését és gyakorlati használatát szeretnénk tisztázni.

A PR cikk, azaz public relations olyan írás, amellyel közvetve támogathatjuk weboldalunkat. Ez a „támogatás” kétféle lehet, és egyetlen feltétele, hogy olyan portálon jelenjen meg, ahol napi szinten számottevő látogató található. Így a cikkben elhelyezett linkre kattintva a látogatók közvetlenül a weboldalra jutnak, s amennyiben a cikk tartalmazza mindazokat a marketing és kommunikációs fogásokat, amelyek ezen PR cikkeknek kötelező elemei, akkor nagy valószínűséggel a látogató vásárlóként, megrendelőként tér vissza a weboldalra.

A public relations cikk nem feltétlen tartalmaz linket, amennyiben a brand vagy egy termék erősítéséről van szó, akkor sokszor célravezetőbb, ha az olvasóban úgy tudatosítjuk a márkanevet, szlogent vagy terméket, hogy a cikk tartalmaz figyelemfelkeltő marketing elemeket, ami ráveszi az olvasót, hogy rákeressen a termékre, a brand névre. Kutatások bizonyítják, hogy amit leírunk, az sokkal hatékonyabban tudatosul, emlékezetünkbe vésődik, nem utolsó sorban ezért lehet sikeres az ilyen típusú PR cikk is.

Nevezhetjük fizetett cikkeknek vagy szöveges reklámnak a valódi PR cikknek létjogosultsága van ma a marketingkommunikáció piacán, abban az esetben kifejezetten előnyös, ha törekszünk néhány írott és íratlan szabály betartására:

–          a PR cikk mindig törekedjen megismertetni adott márkát, céget, terméket, szolgáltatást.

–          a PR cikk ne a konkurencia rovására próbálja a megcélzott csoport véleményét megváltoztatni adott márkáról, cégről, termékről, szolgáltatásról.

Szeretne Ön is nagy látogatottságú oldalon elhelyezni PR cikket, de önállóan nem tudja megírni? Bízza ránk, és célba talál!