Google Adwords hirdetés vagy keresőoptimalizálás?

Melyik a legjobb módszer arra, hogy a weboldalunkra látogatókat hozzunk be? Hirdessünk a Google Adwords-ben vagy keresőoptimalizáljuk a weboldalunkat? Sajnos erre nincs egyértelműen jó válasz. Az is előfordulhat, hogy egyikre sincs szükségünk. És sokszor a legjobb megoldás, ha egymás mellett párhuzamosan alkalmazzuk mindkét látogatottság növelő módszert. Függ a céljainktól, a rendelkezésünkre álló időtől és a ráfordítandó összegtől is, melyiket válasszuk.

A Google Adwords nagy előnye, hogy gyorsan, szinte azonnal látogatókat eredményez, tehát ha rövid időn belüól konverziókat és bevételt szeretnénk a weboldalunktól, érdemes Adwords hirdetéseket futtatni. Ahhoz, hogy gyorsan eredményesek legyenek a hirdetéseink viszont nagyon jól kialakított kampányokra van szükségünk. Ehhez már tapasztalt Adwords szakemberre lesz szükség. A jó kampány önmagában nem elég, fontos, hogy megfelelő költségkeretet is a hirdetésekre fordítsunk. Bár nagyon gyorsan eredményeket lehet elérni, az igazán jó teljesítmény eléréséhez időre van szükség. Minél több statisztikai adat áll a rendelkezésre a kampányainkról, annál olcsóbban és annál jobb látogatókat hozhatunk be a weboldalunkra, hiszen az adatok alapján pontosítani tudjuk a beállításokat, módosítani tudjuk a hirdetéseket és az Adwords is az adatokból tudja kialakítani a hirdetéseink minőségi mutatóit, amelyektől a kattintási díjak függnek. A hirdetéseink csak akkor jelennek meg, ha fizetünk értük. Ha nem töltjük fel a hirdetési fiókunkat vagy nem adunk meg bankkártya számot, a hirdetési keretünk kimerülésével a hirdetéseink leállnak.

A keresőoptimalizálás hosszú folyamat, az első eredmények elérésére sok hónapot kell várni és a céljaink eléréséhez akár évekre is szükség van. Mivel a Google és a többi keresőmotor folyamatosan változtatja az algoritmusait és az irányelveit, ezekhez folyamatosan alkalmazkodni kell tudni, így a keresőoptimalizálással nem szabad leállni. És mivel a keresőoptimalizálás olyan technikákat is magában foglalhat, amelyek ma még elfogadottak és használhatóak, egy algoritmus változáskor esetlegesen már tiltott és büntetendő praktikáknak fognak számítani, és emiatt hátrányba kerülhet az addig jól teljesítő weboldalunk. Ha nem fontos a minél gyorsabban érkező bevétel a látogatóinkból, hosszútávon a keresőoptimalizálás költséghatékonyabb, mint az Adwords hirdetések.

Érdemes a keresőoptimalizálás elején Google Adwords hirdetéseket futtatni, hogy minél előbb látogatóink legyenek, akik bevételt termelnek és statisztikai adatokat biztosítanak, amelyekből pontosabb és hatékonyabb keresőoptimalizálás stratégiát tudunk kialakítani. Az Adwords hirdetések eredményeiből láthatjuk, milyen kulcsszavakra érkeznek jó látogatók a weboldalunkra, melyek azok a kulcsszavak, amelyek viszont nem teljesítenek jól. Azt is láthatjuk, melyek azok az aloldalaink, amelyek fejlesztésre szorulnak.

Ha van rá lehetőségünk, az Adwordsben történő hirdetést a keresőoptimalizálás eredményeinek elérése után se hagyjuk abba, hiszen a hirdetésekből további látogatók hozhatnak számunkra bevételeket.

Ha olyan a weboldalunk témája és kialakítása, lehet, hogy nem is lesz szükségünk sem Google Adwords hirdetésekre, sem keresőoptimalizálásra. Bizonyos esetekben, ezek vannak kevesebben, már a jó tartalom a honlapon önmagában látogatókat tud eredményezni, bár ezek általában nem a közvetlen bevételszerzésre szolgáló weboldalak. Blogok, online magazinok megfelelő, a célcsoportunkat érdeklő jól összeállított, egyedi tartalmakkal képesek lehetnek jó helyezéseket érni el a keresőmotorok találati listáin.

Ha nem tudja eldönteni, Google Adwords hirdetésre vagy keresőoptimalizálásra van-e szüksége a bevételeinek növeléséhez, kérje tanácsunkat.