Google Pingvin 2.0 Frissítés

A Google újabb algoritmus frissítése 2013. május 22-én aktiválódott világszerte, így Magyarországon is. Ebből a bejegyzésből megtudhatja, hogy valójában miről is szól ez a változás, veszélyben van-e a weboldala, és mit tehet, hogy megelőzze, illetve elkerülje az esetleges büntetést.

google pingvin képMit lehet idáig tudni a Pingvin 2.0-ról egy hét elteltével a frissítés után? Csakúgy mint elődje, amit most nevezhetünk Pingvin 1.0-nak, ennek az algoritmus változásnak is az a célja, hogy kiszűrje a web spamet, és növelje a keresési találatok minőségét. Lehet arról vitatkozni, hogy ez valóban sikerült-e a keresőcégnek, és most jobb találatokat ad-e a Google egy-egy kulcsszóra rákeresve. Az első Pingvin frissítésnek is számos olyan honlap esett áldozatul, amelynek elvileg nem kellett volna. Matt Cutts egy múlt heti interjúban jelentette be az első híreket a Pingvin 2.0-ról, miszerint ez a frissítés még jobban fel fogja bolygatni az internetet, mint elődje.

 

Az eddigi tapasztalatok alapján viszont a Google Pingvin 2.0 enyhébb és visszafogottabb volt, mint elődje. A Google ezúttal kevesebb babát öntött ki a fürdővízzel együtt, ha lehet így fogalmazni. Ennek ellenére változtak azért a helyezések, és weboldal tulajdonosok be is számoltak kisebb-nagyobb visszacsúszásokról. Érdemes azonban megvizsgálni a longtail kulcsszavak (hosszabb, összetettebb kifejezések) helyezéseit is. Ahol nem lettek egyes aloldalak túlságosan erőltetve egy-egy kulcsszóra, és ahol megfelelő mennyiségű tartalom is társult ehhez, azok az oldalak gyakran még előrébb is kerültek. Sőt, előfordult az is, hogy egy-egy keresésre a honlap valamelyik aloldala vette át a főoldal helyét a találatok között.

 

Mi változott a linkkatalógusokkal kapcsolatban? A Pingvin 2.0 minden országban más-más hatást fejt ki, a helyi viszonyoknak megfelelően. Itthon a legtöbb honlap elsősorban katalógus linkekre alapozza a linkmarketingjét, ezért a frissítés is ezekkel kapcsolatban érezhető leginkább. Az itthoni szinte egybehangzó tapasztalat a szakemberek körében, hogy a katalógus linkek meggyengültek, veszítettek eddigi erejükből. De ez nem azt jelenti, hogy a katalógus linkek mostantól spam-nek számítanak! Egy jó minőségű katalógus link most is segíti, és nem gyengíti a helyezést. A jó minőségű azt jelenti, hogy nem minden linkszöveg ugyanaz a kulcsszó, és társul hozzá egy 300-500 karakteres egyedi leírás. Az ilyen típusú linkeket semmiképpen ne távolítsa el, mert csak még tovább romolhat a helyezés!

A Google-nek alapvetően az a baja a katalógusokkal, hogy linképítési céllal jöttek létre, és túl sok a kimutató linkjük. Ráadásul Magyarországon sok linkgyűjtemény ugyanazon az IP címen található, és a domainek tulajdonosa is megegyezik. Az pedig csak még egy jel, ha a tulajdonos össze is köti egymással ezeket a honlapokat. Általánosságban elmondható, hogy azokat érintette érzékenyen ez a frissítés, akik kizárólag katalógus linkeket használtak. A Pingvin 2.0 másrészt ismét célba vette a sitewide linkeket és a komment spameket, bár idáig is tudni lehetett, hogy ezek büntetendők. A Google mostantól még jobban figyelembe veszi a közösségi hálózatokról érkező linkeket, megosztásokat is.

 

katalógus képMit tegyen, hogy megelőzze a büntetést, és mit tehet, ha már visszaestek a helyezései? Először is vizsgálja át tüzetesen a helyezéseit, és ne csak a legfőbb kulcsszavakra. Előfordulhat, hogy a Pingvin 2.0-val még jól is járt a honlapja, mert a longtail kulcsszavakból több látogató érkezik. Vizsgálja át oldala linkhálózatát, és ha sitewide linket talál, kérje annak eltávolítását. Az sem szerencsés, ha több tucat vagy több száz rossz minőségű katalógusból ugyanazzal a linkszöveggel, ugyanazzal a leírással vagy akár leírás nélkül mutatnak linkek a honlapjára.

 

Azonban a jó minőségű katalógus linkeket ne távolítsa el, és ne használja hozzájuk a Google Disavow Tool-t sem! Minőségi linkgyűjteményeket továbbra is érdemes használni a linképítés során. Csupán annyi változás történt, hogy önmagában ennek a módszernek már nincsen akkora hatása, mint korábban. A linkhálózatát mostantól mindig ki kell egészítenie ezektől jobb minőségű, természetesebb linkekkel is. Ha úgy érzi, Önnek már túl sok katalógus linkje van, jó megoldás a linkek higítása. Ez azt jelenti, hogy újabb típusú, nem katalógus linkeket is épít, és a link szövegét is természetesebbé, változatosabbá teszi. Helyezze előtérbe idáig elhanyagolt aloldalait is, ne mindig a főoldalt linkelje. Másik fontos feladat most a tartalom frissítése, megújítása. Hadd lássa a Google, hogy az Ön honlapja nem egy halott oldal, foglalkozik vele, karbantartja. Az újonnan létrehozott tartalmakat, aloldalakat érdemes megtámogatni egy-egy linkkel is, hogy még erősebb legyen a hatás. Az új oldalakat, tartalmakat ossza meg olyan közösségi hálózatokon is, mint a Facebook vagy a Twitter.

 

Akkor végül is mi a megoldás? Ha úgy érzi, a Google Pingvin 2.0 frissítés miatt oldala büntetésbe került, érdemes egy átfogó honlap elemzést készíteni, melyben kérheti kollégánk professzionális segítségét. Ebből kiderül, hogy mi a baj, és hogy mit lehet tenni. Mi a megoldás, ha csak néhány helyett csúszott vissza az oldala, és milyen linképítési módszer működik jól a Pingvin 2.0 után is? A Google olyan linkeket vár Öntől, amik folyamatosan, természetes sebességgel épülnek, nem kizárólag a kulcsszavait tartalmazzák, és olyan honlapokról érkeznek, melyeknek magas a bizalmuk, magas a pagerank értékük, mégsem rendelkeznek rengeteg kimutató linkkel. Az egyedi, releváns, nem duplikált szövegkörnyezet továbbra is sokat számít. Legjobb, ha a link a szövegen belül helyezkedik el, és magának a szövegnek is van egy hosszabb terjedelme. Az továbbra is igaz, hogy a linkszövegeknek változatosnak kell lenniük.

 

pr cikkek képeFontos az is, hogy ezek a honlapok ne egy hálózatot alkossanak a Google szemében. Tehát ne legyenek egymással összelinkelve, ne egy tárhelyen legyenek, ne legyen ugyanaz az IP cím és a domainek tulajdonosa sem. És végül, de nem utolsó sorban az egyik legmeghatározóbb dolog, hogy mennyire erős az a honlap, ahonnan a link származik. Egy adott domain erősségét többek között a Pagerank és a Domain Authority határozza meg. Tehát érdemes mostantól ráfókuszálni a magas pagerenkes, magas bizalmi faktorral rendelkező erős honlapokra, ha eredményes linképítést szeretne végezni.

Jó hír, hogy az általunk végzett Pr Cikkek szolgáltatás az összes fenti követelménynek megfelel. Akik ilyen linkekkel is rendelkeztek inkább növekedést, mintsem csökkenést tapasztalhattak helyezéseikben a Pingvin 2.0 után is. Ez a módszer nem véletlenül kezd egyre jobban elterjedni a hazai linképítők körében. Azonban ennél a szolgáltatásnál valóban az összes fenti pontnak teljesülnie kell egyszerre, ami pedig nem sok Pr Cikk kampányról mondható el. Aki már rendelt tőlünk pr cikkeket, annak sem kell aggódnia, hiszen mindig meg tudjuk jelentetni a cikkeket 20 újabb honlapon. Ha szeretne a Google Pingvin nyertese és nem áldozata lenni, ezt a stratégiát javaslom.

 

Szerző: Duli Gábor linkmarketing szakértő Segíthetek valamiben?