Így keresőoptimalizáljunk 2015-ben

Léteznek az információközlésben olyan tevékenységek, amelyeknél a szakismeret és a tudás, leginkább tapasztalati úton szerezhető meg. Ilyen tevékenység a keresőoptimalizálás, vagy angolul a Search Engine Optimization (SEO) is, amelyet azért végzünk, hogy egy weboldal a keresők találati listáján a legjobb helyen jelenjen meg a tevékenységét leginkább jellemző kifejezésekre, kulcsszavakra. Egy üzlet forgalmának növeléséhez, az online sikerhez elengedhetetlenül fontos a megfelelő keresőoptimalizálás, amit ma már csak úgy valósíthatunk meg, ha folyamatosan követjük a változásokat és a marketing világ direktíváit.

Az internet tele van téves információkkal arról, milyen módszerekkel lehet sikeresen keresőoptimalizálni egy weboldalt. Sok régi, elavult, ma már inkább hátrányt, mint előnyt jelentő taktikáról olvasni.

A Google, Magyarország leggyakrabban használt keresőmotorja, több, mint 200 tényező alapján rangsorolja a weboldalakat. Ezek a tényezők a trendek és igények alakulását követve folyamatosan változnak. Összegyűjtöttük azokat a tényezőket, amelyek a legfontosabb jelenleg ahhoz, hogy sikeresen keresőoptimalizálhassuk a weboldalunkat.

Mivel lehet növelni a weboldal látogatottságát és ezáltal sikeresebbé tenni az üzletét 2015-ben?

A megfelelő kulcsszavak használatával

A kulcsszó az a szó, vagy több szóból álló kifejezés, amit a keresőnek adunk meg kereséskor, és a keresőoptimalizálás első lépése azon kifejezések megtalálására, amelyekre az oldalunkat szeretnénk optimalizálni. Ez egy rendkívül fontos lépés, ahhoz, hogy a keresők minél több látogatót hozzanak. Ennek érdekében nagyon lényeges figyelmesen megválasztani a kulcsszavakat, és azokat a kifejezéseket használni, amelyek nagyobb üzleti sikert és forgalmat „generálnak”. A jó kulcsszavak nem feltétlenül az általános, sokak által használt keresőkifejezések. Sokszor a konkrétabb, több szóból álló kifejezések hozzák a jó, a kívánt konverziót is végrehajtó látogatót.

A siker érdekében fontos a weboldal „gyorsasága”

Lényeges, hogy egy weboldal minél gyorsabb legyen, hiszen ez hatással van a forgalomra, valamint az oldal rangsorolására is. Ugyanakkor növelheti, vagy csökkentheti a konverziót, illetve befolyásolja a felhasználói benyomást is. A Google gyorsaság tesztelőjével (https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/) felmérhetjük, hol kell javítani a weboldalunkon, hogy gyorsítsuk a betöltődést és minél kevesebb felesleges adatküldést generáljunk.

Szükség van szakszerű linképítésre

A Google azt mondja, annál jobb egy weboldal, minél népszerűbb. A népszerűséget az oldalunkra mutató linkekből tudja mérni.

Linképítéskor nagyon lényeges a minőség, ezért inkább erre fektessük a hangsúlyt, mint a mennyiségre. Használjuk a legfontosabb kulcsszavakat, de ne zsúfolva, erőltetve. A megbízható forrásokból származó néhány link sokkal hasznosabb lehet, mint sok száz link megbízhatatlan forrásokból, középszerű oldalakról.

Honlap optimalizálása mobil eszközökre

Napjainkban a mobilon történő internet használat már-már meghaladja az asztali használatot. Éppen ezért keresőoptimalizálás (SEO) szempontból is nagyon fontos, hogy egy weboldal mobilbarát legyen, valamin a Google-nak is „tetszetősek” az ilyen oldalak. A Google 2015 áprilisa óta a mobilos találati listán előnyben részesíti a reszponzív vagy külön mobil megjelenéssel rendelkező weboldalakat. Már nem jó megoldás, ha egyszerűen csak lekicsinyítjük a weboldalt a mobilokon.

Ne hagyjuk figyelmen kívül a  HTTPS-t (Hyper Text Transfer Protocol Secure – Hiperszöveg Átviteli Protokoll Védelem)

Webáruházak esetében különösen fontos a https, hiszen ezáltal a kereső bizalmának növelése mellett, a vásárlók biztonság érzete is növekszik, ami akár több látogatót, és több ügyfelet is eredményezhet.

Jelen lenni a közösségi oldalakon

Ma már mindenféle szempontból lényeges, hogy egy weboldal az „eredményességért” jelen legyen a legfontosabb közösségi oldalakon, mint a Facebook, Linkedin, Google plus Twitter vagy a Pinteres, hiszen napjainkban a közösségi média egy óriási marketingeszköz.

Az URL felépítésének finomítása

Keresőoptimalizálás szempontjából nagyon fontos az URL megváltoztatása keresőbarát formára, hiszen ez is nagyban befolyásolhatja a weboldal rangsorolását és a kattintás-arányt. A lényeg azon van, hogy az URL, az oldalhoz kapcsolódó, megfelelő hosszúságú kulcsszavakat tartalmazzon, és semmi különleges, a keresőmotorok által nehezen olvasható speciális karaktert. Hagyjuk ki az URL-ből minden session id-t, egyéb azonosító számot. A legjobb, ha az URL cím megegyezik az adott aloldal címével ékezetek nélkül. A szóköz helyett használjunk kötőjelet, az alulvonás vagy plusz jel már idejét múlt, nehézkessé teszi a megjegyzését, olvasását. Az URL végén nem szükséges megadni a .html vagy .php végződést, amely a weboldal programnyelvét hivatott jelölni, ezeket már a keresőmotorok maguktól felismerik, a látogatóknak pedig nehézséget okozhat egy URL megjegyzése, ha ilyen végződésük van.

És végezetül, de nem utolsósorban:

Összpontosítsunk a felhasználóra!

Ez azt jelenti, hogy egy honlap szövegezése olyan kifejezéseket, kulcsszavakat tartalmazzon, amelyeket akkor írnak be a leendő ügyfelek, látogatók a keresőbe, amikor az oldal által nyújtott szolgáltatások után keresnek. Érdemes használni szinonimákat, rokon értelmű szavakat, vagyis olyan kifejezéseket, amelyeket gyakran használnak az ügyfelek. A weboldal szerkezeti kialakításánál vegyük figyelembe, hogy a látogatók minél előbb szeretnének az információhoz jutni, amiért ellátogattak a weboldalunkra. Ne nehezítsük meg azzal a dolgukat, hogy ki kelljen találniuk mi mire jó a weboldalunkon, hova lehet kattintani és törekedjünk arra, hogy minél kevesebb kattintással juttassuk el a céljához.

Ha szeretné előrébb juttatni a weboldalát a keresők találati listáján, kérje egyedi ajánlatunkat.